Jak przekonać się w czas czy agencja, która zajmuje się pozycjonowaniem dla danej firmy wykonuje prawidłowo swoje działania i przynoszą one realne korzyści, które na początku współpracy zapewniali? Wystarczy na samym początku rozpoczęcia współpracy ustalić, że pod koniec każdego cyklu prac będą wysyłane rozbudowane raporty z działań. Dzięki temu będziemy wiedzieli czy wykonywane prace mają wpływ na stronę internetowe czy firma zna się i wie co robi. Do takich raportów bardzo często dostarczane są także rozbudowane analizy, które opracowywane są na podstawie wyników z narzędzi analitycznych. To wystarczy na to by przekonać się czy pozycjonowanie wpływa na stronę firmy i czy warto dalej współpracować z agencją. Na tej stronie http://twiststudio.pl/pozycjonowanie-stron/ wspominają też, że takie analizy pomogą dowiedzieć jak zachowują się użytkownicy na stronie. Dodatkowo pomaga to wszystko w tym by na podstawie danych określić dalszy kierunek prac, na czym warto się mocniej skupić i co przyniesie większy zwrot z inwestycji.